Tuesday, July 3, 2007

PD trip yg besh glerrr....!!!



semlm kan aku janji nk citer PD trip ngn G-13 kan..G-13 ni actually is my best buddies ever..sume seramai 13 org(neeza,niera,mass,moay,noora,ija,anny,ragae,zalley,kekna, tora,ieda n aku).but on dat day kekna n tora xdpt join coz kekna very bz with her PTD n tora pon same hal2 keje gak.besh gler ngn diorg nih...hepi jer manjang....otak sume giler2...tu yg jadik besh tuuu.....

Jumaat(29hb Jun 2007)

Bebudak dr utara(ragae,zalley,anny) dtg KL.ija dr JB kol 5 baru naik bus.noora dr trg naik bus kol 9pg.yg lenlain tu sumer kt KL.then abes keje dlm kol 8.30 sumer org gather kt STAR LRT pandan indah.nk gi TESCO Ampang beli barang2 utk BBQ kt PD.anny xdpt join coz die kuar jumpe bf kesayangan die.mass pon xjoin..sebab ape ntah..sebab ape ek ko xdek mass????hehe..
gi TESCO then beli2 brg sume.bdk2 ni kecoh gler kt TESCO tu.buat cm TESCO tu umah diorg lak.da xkisah da org kiri kanan.then dlm kol 11 sume da setel byr sume.nk gi mkn lak.kebetulan ija yg dr JB ni da smpi KL.so gi amek ija kt umah akak die.then mkn kt mcd.dok pok pek pok pek kt mcd smbil gelak2 smpi sakit perut aku,moay nyer rahang pon dah sakit gak.seb baik la org kt dlm mcd tu xde yg nak sound kite kan?then dlm kol 1 sume blk umah.neeza,niera,moay,noora blk umah niera yg lenlain tu gi umah kakak ija.baiknyer kakak ija.sebab sudi tmpgkan kitorg kt umah die.bler blk sumer comforter n bantal datersedia.ke ko yg sediakan jaja??hehhehe...kitorg janji nk gerak gi PD kol 830pagi.yuhuuu..xsabarnyerrrr...

SABTU(30hb june 2007)

poyoo jer ckp nk gi kol 8.30 tp kol 9 pon xgerak2 agi..huhuuhu..gi beli ayam n daging kt TESCO then gerak gi PD.pegi dgn 3 kete.kueh pau 1 dibwak oleh niera ngn co-pilotnyer neeza n anak2 kapal die noora n moai. Inti iaitu cik getz PGR yg xde ong..asek sesat jerrrr..haiyoooo.....pilot die ragae ngn co-pilot zalley n anak2 kapal aku ngn ieda.kueh pau 2 cik AFU neo yg dibawak oleh anny ngn co-pilot die ija n mass....yg ni xtahu sape co-pilot tetap...diorg nih selalu tukar2.dgn kereta yg penuh ngn beg2,makanan2 n comforter..bygkan aku ngn ieda terpakse duduk beralaskan comforter tu...gerak gi PD.amek mass kt Sg Besi then gi PD.
tgh syiok kete PGR inti dok layan lagu pujaan pop60an (zalley la nie beria nk dgr) tetibe berenti kt R&R.haiyooo..rerupenyer silap jalan...aduihh..pedas-linggi...oh..pedas-linggi akan aku igt smpi bebile.then pusing blk la jwpnyer..patut smpi awal dkat kol 12.30 baru smpi PD.yg ni part klaka..nk citer gak..ade ke kete aku PGR ni bleh sesat kt round about.ayyooo....aku n ieda beria suh ragae pusing gi kanan sekali dgn penuh konfidentnyer die gi kiri,,kueh pau 1 tol2 depan mata die xnmpk..tp aku kah yg bersalah kerana menyuruh bebdk ni bace name akak yg jage tol tu sehinggakan x pasan kete didepan????iszailina...cm name zaley jer..aghhh..tidakkkkkk...!!!
sampai2 PD xleh chek-in lagikk..so gi mkn dulu.da siap mkn2 baru leh masuk bilik.masuk bilik kemas2 barang the sediakan ayam2 utk BBQ.pastu kitaorg lepak2 smbil pok pek pok pek gelak2 smpi pecah perut...then nk buat tkar2 adiah...sumer org kasik adiah yg besh2...except for ragae.die terlupa bwk adiah..tp its ok.adiah yg paling mengharukan dan plg touching skali adiah ieda.die buat sendrik wwwwwoooooo....siap jahit2 sendrik lagi.cute glerr aa setan tuh..bler kitorg kt KL nak dpt setan tu ieda??????comey nyerrrrrrrrrrrr.........thanks ieda!!!!thanks gak sumer2..sowee ek kalo pezen aku xbesh..huhu...itu jer la yg mampu aku beli dgn gaji ku yg ciput ini...huhu.
then dlm kol 530 kitorg gi mandi pantai reramai.besh...air die masin glerr..igt nk naik banana boat tp mahal sgt.so buat jer la banana boat sendrik kt dlm air tuh..uhukk..uhukkk....sedey.
pastu main bola tampar pantai then dekat2 kol 7 naik smbung mandi kt swimming pool lak..tp syg nyr sumer org x reti berenang..huhu..berendam jer la dlm air tu ek korg.
bler mlm kitaorg buat BBQ.sedapppp...pandai tol la org yg buat sos BBQ nieh..hehhe..xsure la mmg sedap or sebab kitorg da lapar glerrrrrr...bler da abes BBQ gi jenjalan tepi pantai.dlm kol 10 naik bilik.igt nk gi karaok tp skali tutup kol 11.ntahape ntah...awal gler die tutup..x dapat aku nk praktis utk masuk AF6 nnt..hikhikhik....korg da pikirkan ke ape tagline utk aku nie???
pastu smbg borak2 lagik,pok pek pok pek..gelak2 smpi sakit perut.....tp aku yg pancit ni...blom kol 1230 da tido dah...hahahaha...!!!sowee yer kwn2.aku penat sgt n pening kepala la...tp aku ttp tau ade org amek gamba aku tgh tido curik2..sape tu??baik ngaku...siap 3 mangsa lagik tuuu....
aku xtau kol bape diorg sume tido...ZZZZzzzZZZZZZ....

Ahad(1Julai 2007)

hmm..bangun pepagi tu sejuk glerrrrrrrrrrrr..da la aku btol2 tido bwh kipas.time kasih ek pd sesape yg tlg selimutkan aku..hehehe....then siap2 gi mandi kt swimming pool lagik..yeahhh..kali ni kitorg main rebut2 bola antara 2 grup..klaka..asek gelak jer..grup 1 -niera,anny,noora,mass,neeza.grup2-ija,aku,moay,regae,ieda.zalley xjoin sebab pnat sgt kot..so juz 10 of us jer la yg having fun...gelak..gelak..smpi telinga neeza masuk air then dkt 1030 naik bilik.kemas2 barang then kol 12 chek out kuar...on the way balik tu singgah Nilai 3 jap.tp xbeli paper pon..then decide utk mkn lunch kt KL.kol 4 smpi KL makan2 then kumpul kt umah kakak ija.sume org kembali ke tmpt masing2.hmm..ragae terpakse blk ptg tu gak coz die byk keje...ragae..jgn la sedey...kitorg paham ko byk keje.keje tu penting..kalo xkeje..cmner nk dpt duit,kalo xde duit xdpt la gi ronggeng agi.tol x?anny n ija blk ari senin.aku,moay,ieda cuti senin tu.

hmmm...tu la die kisah PD trip kitorg.next plan nk gi GENTING lak ujung tahun nih.arap2 jadik la kan?kali ni arap2 sumer org ade..insyaALLAH...
and zillions credits to NIERA sebab jadik kan PD trip ni berjaya dgn jaya nyer.yuhuuuuuu!!!!! niera ni selaku ketua rombongan yg bersusah payah..siap x tido siang mlm dok perah otak plan utk trip nihh..nnt next trip ko ketua gak ek....n thanks to all fwens yg bagi aku satu memory yg beshhhhh....!!!hidup G-13.


i love u all so muchhhh!!!!!muahhhhhhhhhh....!!!!!!!!

17 comments:

Mohd Fairuz bin Hamzah said...

besh gile.. cam rombongan cik kiah plak.. siap sesat2.. kekekeke besh ni.. wat lagi aktiviti before sumone kawin.. kekeke

**mEaSa** said...

hehehe...

Nira Adnan said...

sape mohd fairuz tu?ooppsss...hehe...short term memory loss..

Nira Adnan said...

tp mmg g13 d besh...HiDuP g 13...
muahahaha...tk sabar nk tgu next trip.....

bLuDaa said...

thumbs up utk Niera selaku ketua rombongan Cik Kiah! Syabas Bette..!

n juge kpd sekalian G13, moh kite tepuk2 bahu sindri, Syabas geng sekalian di atas keberjayaan trip to PD!

*pasni cik Niera organize ke Genting plak eh?

Besnye.. Besnye..

Nira Adnan said...

ala..jgnla puji2 gitu...malu i...
sbnrnye...sume contribute sama byk...tanpa g13 yg d cintai sume...sape la daku...
ooppsss...tanpa duet2 yg salurkn oleh g13...sape la daku...

haha...congrates korg...even first time...tp sgt berjaya kerana korg sgt mberi kerjasama n btolak ansur yg amat sgt...

to tora n kekna...make sure next trip kita bjaya bsama 13 org...hopefully...

nk lagi!!!!!!!!!!!!

Nira Adnan said...

meca...aku yg comment lagik neh...muahahahaha..
luv g13 owez n forever...

Anonymous said...

idup G-13....
i bangge ngn korg sume...
masih spt dulu..
masih havoc cam dulu...
masih maintain gile..

x sbr next trip

~jaja~

Nira Adnan said...

so sopan nye comment cik jaja kita...luv u g13...muuaaarrppkkhhh...

~aku yg mengomen lg...~

Anonymous said...

besh gle grup g 13 neh...

grup mane neh..mcm gempak jek...

leh join lg ke??ade application form tk?

~si teruja~

**mEaSa** said...

sape lak si teruja nie???

Nira Adnan said...

sapela si teruja tu gaknye eh...

Anonymous said...

Congrats G-13... Kita semua masih seperti dahulu...
LUV ALL OF U...

Nira Adnan said...

siape yg ngomen d atas neh??

~saje nk ngomen lg~

**mEaSa** said...

hahaha.cube taruk name ckit..ala..ckit jerrrr....

Nira Adnan said...

hahahahaha...
gelak cikit jerr....

Anonymous said...

G13 memang the best!!
among all my friends, G13 is the BEST!!!
Hope that we'll always get close like this forever..
mmuaahaaa!!!